Zaproszenie do udziału w rekrutacji w projekcie Erasmus +. Mobilność III – Słowenia 

REKRUTACJA, LUBLJANA SŁOWENIA

Termin wyjazdu : 2.02.2025 – 10.02.2025
Czas mobilności : 7 dniCel: job shadowing – obserwacja pracy w internacie – Dijaski Dom Ivana Cankarja Lubljana, Słowenia , wymiana pomysłów, doświadczeń, dobrych praktyk.

Beneficjenci: Beneficjentami projektu są w pierwszej kolejności nauczyciele wychowawcy internatu zatrudnieni na pełen lub część etatu, kadra zarządzająca, a następnie inni nauczyciele pracujący w szkole. Uczestnikiem projektu zostanie osoba, która przejdzie pozytywnie kwalifikację i podpisze umowę uczestnictwa, w tym regulamin wyjazdu i klauzulę o systematycznym raportowaniu,  przebiegu i wdrażaniu efektów projektu. Beneficjenci, zgodnie z projektem, przeprowadzą również badanie i ocenę efektów działań. W przypadku rezygnacji uczestnika zostaną wybrani nowi uczestnicy z listy rezerwowej.

Cele mobilności zgodnie z założeniami projektu:

  • Zdobycie nowych umiejętności i podniesienie jakości pracy wychowawczej w placówce poprzez zmianę postaw wychowawców i wychowanków. Modyfikowanie sposobów odziaływań na wychowanków.
  • Podniesienie kompetencji wychowawców, szczególnie w pracy z młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: trudnościami emocjonalnymi, problemami wychowawczymi.
  • Poznanie innowacyjnych sposobów na zwiększenie partycypacji młodzieży w życie w internacie i wzajemnej współpracy na poziomie wychowawca – wychowanek.

Kryteria rekrutacji:

  1. Znajomość języka angielskiego na poziomie podstawowym komunikatywnym,
  2. Zaangażowanie w pracę szkoły,
  3. List motywacyjny – uzasadnienie chęci udziału w projekcie.

Rekrutacja rozpoczyna się w dniu 20 listopada 2024 r.
Listy motywacyjne i ew. certyfikaty należy złożyć w sekretariacie szkoły do 25 listopada  2024 r.
Lista uczestników mobilności wraz z listą rezerwową zostanie opublikowana na stronie szkoły w zakładce ERASMUS PLUS
Serdecznie zapraszamy do udziału w rekrutacji .

Ideą projektu, w kwestii wyboru uczestników jest danie szansy i możliwości tym wychowawcom, którzy wyróżniają się szczególnym zaangażowaniem na rzecz szkoły i gwarantują, że wyniesione z mobilności umiejętności przełożą się na podniesienie jakości pracy szkoły. Metoda weryfikacji uczestników uwzględnia, że korzyści z doskonalenia ich warsztatu pracy realnie wpłyną na wszystkich pracowników i uczniów internatu oraz szkoły. Nadto metoda ta zapewnia, że zadeklarowany do uczestniczenia w projekcie nauczyciel- wychowawca zobowiąże się do aktywnego podejmowania działań projektowych przez cały okres jego realizacji i później.

Raportowanie i upowszechnianie efektów:

– przekazywanie informacji o efektach projektu na radzie pedagogicznej, zebraniach z rodzicami, spotkaniach grup w internacie;
– sporządzenie raportów uczestnika;
– walidacja umiejętności nabytych w trakcie obserwacji;
– zorganizowanie warsztatu dla pracowników internatu nieuczestniczących w mobilności, celem upowszechniania zdobytych umiejętności i dzielenia się nowa wiedzą;
– zamieszczenie informacji o udziale i efektach mobilności w mediach: strona internetowa szkoły, portale społecznościowe, lokalne media;
– rozpowszechnianie efektów projektu w innych szkołach leśnych;
– przekazywanie informacji o projekcie podczas spotkań z rodzicami w trakcie rekrutacji uczniów do szkoły;
– wspólne opublikowanie raportu końcowego.

Informacje zostaną wysłane na skrzynkę pocztową do wszystkich nauczycieli.

W dniu 27.01.2025 roku zakończyła się rekrutacja na mobilność III do Słowenii (Ljubljana Dijanski Dom Ivana Cankarja).

Komisja rekrutacyjna w składzie:

Przewodnicząca: Justyna Żarczyńska – Dyrektor Technikum Leśnego

Członek : Małgorzata Cichocka – Dębek – Koordynator projektu

Członek: Renata Moczulska

biorąc pod uwagę kryteria uczestnictwa w projekcie wyłoniła następujących uczestników:

1. Kamila Solińska

2. Łukasz Kontowski

3. Justyna Żarczyńska

4.Renata Moczulska

5.Bartłomiej Pudłowski

6. Małgorzata Cichocka – Dębek

Lista rezerwowa:

1. Honorata Cierpisz

Szkolenie kulturowe przed wyjazdem do Słowenii

 

Zaproszenie do udziału w rekrutacji w projekcie Erasmus +. Mobilność II – Turcja   

Termin wyjazdu : przełom września i października 2024
Czas mobilności : 7 dni
Cel: job shadowing – obserwacja pracy w internacie – TOBB Sosyal Bilimler Lisesi , wymiana pomysłów, doświadczeń, dobrych praktyk.

Beneficjenci: Beneficjentami projektu są w pierwszej kolejności nauczyciele wychowawcy internatu zatrudnieni na pełen lub część etatu, kadra zarządzająca, a następnie inni nauczyciele pracujący w szkole. Uczestnikiem projektu zostanie osoba, która przejdzie pozytywnie kwalifikację i podpisze umowę uczestnictwa, w tym regulamin wyjazdu i klauzulę o systematycznym raportowaniu przebiegu i wdrażaniu efektów projektu. Beneficjenci, zgodnie z projektem, przeprowadzą również badanie i ocenę efektów działań. W przypadku rezygnacji uczestnika zostaną wybrani nowi uczestnicy z listy rezerwowej.

Cele mobilności zgodnie z założeniami projektu:

  • Zdobycie nowych umiejętności i podniesienie jakości pracy wychowawczej w placówce poprzez zmianę postaw wychowawców i wychowanków. Modyfikowanie sposobów odziaływań na wychowanków.
  • Podniesienie kompetencji wychowawców, szczególnie w pracy z młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: trudnościami emocjonalnymi, problemami wychowawczymi.
  • Poznanie innowacyjnych sposobów na zwiększenie partycypacji młodzieży w życie w internacie i wzajemnej współpracy na poziomie wychowawca – wychowanek.

Kryteria rekrutacji:

  1. Znajomość języka angielskiego na poziomie podstawowym komunikatywnym potwierdzona certyfikatem lub testem językowym,
  2. Zaangażowanie w pracę szkoły,
  3. List motywacyjny – uzasadnienie chęci udziału w projekcie.

Rekrutacja rozpoczyna się w dniu 26 marca 2024 r.
Listy motywacyjne i ew. certyfikaty należy złożyć w sekretariacie szkoły do 09 kwietnia 2024 r.
O terminie testu językowego kandydaci do mobilności zostaną powiadomieni mailowo.
Lista uczestników mobilności wraz z listą rezerwową zostanie opublikowana na stronie szkoły w zakładce ERASMUS PLUS
Serdecznie zapraszamy do udziału w rekrutacji .

Ideą projektu, w kwestii wyboru uczestników jest danie szansy i możliwości tym wychowawcom, którzy wyróżniają się szczególnym zaangażowaniem na rzecz szkoły i gwarantują, że wyniesione z mobilności umiejętności przełożą się na podniesienie jakości pracy szkoły. Metoda weryfikacji uczestników uwzględnia, że korzyści z doskonalenia ich warsztatu pracy realnie wpłyną na wszystkich pracowników i uczniów internatu oraz szkoły. Nadto metoda ta zapewnia, że zadeklarowany do uczestniczenia w projekcie nauczyciel- wychowawca zobowiąże się do aktywnego podejmowania działań projektowych przez cały okres jego realizacji i później.

Raportowanie i upowszechnianie efektów:

– przekazywanie informacji o efektach projektu na radzie pedagogicznej, zebraniach z rodzicami, spotkaniach grup w internacie;

– sporządzenie raportów uczestnika;

– walidacja umiejętności nabytych w trakcie obserwacji;

– zorganizowanie warsztatu dla pracowników internatu nieuczestniczących w mobilności, celem upowszechniania zdobytych umiejętności i dzielenia się nowa wiedzą;

– zamieszczenie informacji o udziale i efektach mobilności w mediach: strona internetowa szkoły, portale społecznościowe, lokalne media;

– rozpowszechnianie efektów projektu w innych szkołach leśnych;

– przekazywanie informacji o projekcie podczas spotkań z rodzicami w trakcie rekrutacji uczniów do szkoły;

– wspólne opublikowanie raportu końcowego.

Informacje zostaną wysłane na skrzynkę pocztową do wszystkich nauczycieli.

Wyniki rekrutacji Erasmus plus, mobilność druga- Turcja

Komisja w składzie:

  1. Justyna Żarczyńska – dyrektor szkoły,
  2. Małgorzata Cichocka- Dębek – koordynator projektu,
  3. Renata Moczulska – członek komisji rekrutacyjnej

w oparciu o przedstawione Radzie Pedagogicznej kryteria oraz złożone wnioski wyłoniła do mobilności drugiej następujące osoby:

  1. Justyna Żarczyńska
  2. Bartłomiej Pudłowski
  3. Łukasz Kontowski
  4. Honorata Cierpisz
  5. Renata Moczulska
  6. Małgorzata Cichocka – Dębek.
  7. Kamila Solińska.(lista rezerwowa)

Mobilność odbędzie się w dniach 08. 10 -16.10. 2024 r.

 

Szkolenie kulturowe

W poniedziałek 30 października 2024 roku  odbyliśmy szkolenie kulturowe z zaproszonym gościem Panią  Hatice Çelik .

Pani  Çelik  przebywa w naszym mieście od ponad pół roku pracując jako wolontariuszka Fundacji „ Polacy bez granic”. Jest Turczynką i pochodzi z okolic Stambułu.

W trakcie spotkania mogliśmy zadawać pytania na interesujące nas kwestie zarówno dotyczące obyczajów jak i kultury tureckiej. Pani Hatice opowiadała nam o najpiękniejszych zakątkach jej kraju, zabytkach, historii i kuchni.

Większość z tych informacji z pewnością będzie nam przydatna w trakcie naszej mobilności.

Wyjazd do Turcji

W dniach od 8 do 16 października grupa nauczycieli Technikum Leśnego im. prof. Władysława Jedlińskiego przebywała w tureckiej szkole średniej w Kirklareli. Wyjazd był
w całości finansowany z programu Erasmus Plus, którego szkoła jest beneficjentem.

Program Erasmus + wspiera szereg kluczowych europejskich priorytetów takich jak: włączenie społeczne, różnorodność, edukacja cyfrowa, kompetencje językowe. Dodatkowo stwarza możliwość do rozwoju  na wielu płaszczyznach, zarówno w sferze osobistej jak
i  zawodowej, przyczynia się do  zmiany postaw i przekonań.

W trakcie pobytu w Turcji przede wszystkim zapoznaliśmy się z funkcjonowaniem szkoły średniej TOBB Sosyal i internatu, co zaowocuje długofalową współpracą.  Spotkaliśmy się z kadrą nauczycielską, obserwowaliśmy zajęcia lekcyjne oraz mieliśmy okazję spróbować posiłków na stołówce internatowej. Zaznajomiliśmy się z tajnikami pracy kolegów i koleżanek po fachu. Wykorzystaliśmy nabyte umiejętności językowe. Mieliśmy okazję bliżej poznać kulturę, zwyczaje i tradycje naszych gospodarzy, którzy byli niezwykle gościnni. Uczestniczyliśmy w  spotkaniach integracyjnych  z naszymi gospodarzami. Byliśmy ogromnie zaszczyceni zaproszeniem na tradycyjną  uroczystość Henna Night., oczarowała nas rodzinna atmosfera i kultywowanie tradycji.

Z Kirklareli pojechaliśmy do Istanbulu, gdzie obejrzeliśmy piękne zabytki min. Hagię Sophię czy  Błękitny Meczet. Korzystaliśmy ze środka transportu jakim jest stambulskie metro, mające jedenaście linii. Udaliśmy się także do azjatyckiej części Istanbułu. Opłynęliśmy cieśninę Bosfor, na statku zaprezentowano nam tradycyjne tańce narodowe. Pobyt w Turcji zachwycił nas egzotyką, architekturą oraz życzliwością ludzi.

Wróciliśmy bogatsi o nową wiedzę i doświadczenia, którymi z radością podzieliliśmy się z naszymi kolegami i koleżankami w trakcie Rady Pedagogicznej.

ERASMUS PLUS

ERASMUS PLUS
Beneficjenci:
Beneficjentami projektu są w pierwszej kolejności nauczyciele wychowawcy internatu, kadra
zarządzająca a następnie inni nauczyciele pracujący w szkole.
Uczestnikiem projektu zostanie osoba, która została zakwalifikowana i podpisze umowę uczestnictwa
w tym regulamin wyjazdu i klauzulę o systematycznym raportowaniu przebiegu i wdrażaniu efektów
projektu. Beneficjenci, zgodnie z projektem, przeprowadzą również badanie i ocenę efektów działań.
W przypadku rezygnacji uczestnika zostaną wybrani nowi uczestnicy z listy rezerwowej.
Rodzaje mobilności:
Odbędą się trzy rodzaje mobilności: wyjazd na kurs językowy z języka angielskiego -do poziomu B1
(styczeń 2024 – ferie zimowe)
Druga mobilność to wyjazd do Turcji w celu job shadowinng ( planowany termin – wrzesień –
październik 2024) – obserwacja pracy w internacie, wymiana pomysłów, doświadczeń, dobrych
praktyk.
Trzecia mobilność to wyjazd do Słowenii w celu job shadowinng ( (luty 2025 – ferie zimowe ) – j.w.
Cele:
Zdobyć nowe umiejętności i podnieść jakość pracy wychowawczej w placówce poprzez zmianę
postaw wychowawców i wychowanków. Modyfikowanie sposobów odziaływań na wychowanków.
Podniesienie kompetencji szczególnie w pracy z młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi:
trudnościami emocjonalnymi, problemami wychowawczymi.
Obserwować i poznać innowacyjne sposoby na zwiększenie partycypacji młodzieży w życie w
internacie i wzajemnej współpracy na poziomie wychowawca – wychowanek.
Rozwinąć kompetencje językowe z języka angielskiego do poziomu B1.
Kryteria rekrutacji:
a) Doświadczenie zawodowe i staż pracy (osoby dające gwarancję realizacji
długoterminowych celów projektu)
b) Zainteresowanie podnoszeniem kwalifikacji i zdobywaniem nowych umiejętności,
c) Zaangażowanie w pracę szkoły,
d) List motywacyjny – uzasadnienie udziału w projekcie.
Ideą projektu, w kwestii wyboru uczestników jest danie szansy i możliwości tym wychowawcom,
którzy wyróżniają się szczególnym zaangażowaniem na rzecz szkoły i gwarantują, że wyniesione z
mobilności umiejętności przełożą się na podniesienie jakości pracy szkoły. Metoda weryfikacji
uczestników uwzględnia, że korzyści z doskonalenia ich warsztatu pracy realnie wpłyną na wszystkich
pracowników i uczniów szkoły i internatu. Nadto metoda ta zapewnia, że zadeklarowany do
uczestniczenia w projekcie nauczyciel- wychowawca zobowiąże się do aktywnego podejmowania
działań projektowych przez cały okres jego realizacji i później.
Raportowanie i upowszechnianie efektów:
– przekazywanie informacji o efektach projektu na radzie pedagogicznej, zebraniach z rodzicami,
spotkaniach grup w internacie;
– sporządzenie raportów uczestnika;
– walidacja umiejętności nabytych w trakcie obserwacji;
– zorganizowanie rady szkoleniowej dla grona pedagogicznego, na której uczestnicy zaprezentują
swoje doświadczenia z wyjazdu;
– zorganizowanie warsztatu dla pracowników internatu nieuczestniczących w mobilności, celem
upowszechniania zdobytych umiejętności i dzielenia się nowa wiedzą;
– zamieszczenie informacji o udziale i efektach mobilności w mediach: strona internetowa szkoły,
portale społecznościowe, lokalne media;
– rozpowszechnianie efektów projektu w innych szkołach leśnych,
– przekazywanie informacji o projekcie podczas spotkań z rodzicami w trakcie rekrutacji uczniów do
szkoły;
– wspólne opublikowanie raportu końcowego.
Informacje zostaną wysłane na skrzynkę pocztową do wszystkich nauczycieli.
Rekrutacja kończy się 24 listopada 2023 r. (piątek). Listy motywacyjne należy złożyć w sekretariacie
szkoły do godz. 12:00.
Lista uczestników mobilności wraz z listą rezerwową zostanie opublikowana na stronie szkoły 27.
Listopada 2023 r.
Serdecznie zapraszamy do udziału.

Już 13. stycznia 2024 r. grupa nauczycieli z Technikum Leśnego w Miliczu wyruszy na swoją pierwszą mobilność w ramach programu Erasmus Plus.

Erasmus+ – to  program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu. Jego celem jest wspieranie uczniów, studentów, nauczycieli, wykładowców i wolontariuszy w prowadzeniu międzynarodowych projektów służących podnoszeniu kompetencji. Do udziału w programie są zatem zapraszane także instytucje i organizacje publiczne i prywatne wspierające edukację formalną oraz uczenie się pozaformalne i nieformalne osób w każdym wieku. Europejski budżet programu na lata 2021–2027 wynosi 26,2 miliarda euro. Wraz z nową perspektywą finansową poszerzono założenia Erasmusa+, który w rezultacie stał się bardziej innowacyjny i inkluzywny, a także bardziej cyfrowy. Będzie miał też kluczowe znaczenie dla planowanego do 2025 r. utworzenia Europejskiego Obszaru Edukacji, dzięki któremu Unia Europejska zamierza m.in. zapewnić wszystkim młodym ludziom dostęp do edukacji i szkoleń jak najwyższej jakości, umożliwić osobom uczącym się łatwe przemieszczanie się między systemami edukacji w różnych krajach, a także dać im możliwość znalezienia pracy w całej Europie.
Narodową Agencją Programu Erasmus+ i jego realizatorem w Polsce jest Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
Fundusze na realizację projektu zatytułowanego ” Wierzymy, że warto” pozyskała także nasza szkoła. Projekt dotyczy kadry pedagogicznej, która poprzez mobilności do trzech krajów europejskich będzie miała możliwość podniesienia swoich kompetencji językowych oraz obserwacji pracy wychowawców internatów w placówkach w Turcji i Słowenii.

Informacja o  wynikach rekrutacji  Erasmus Plus, mobilność pierwsza: kurs językowy. Malta 15.01 – 27.01 2024 r.

Po rozpatrzeniu  wniosków komisja rekrutacyjna zakwalifikowała do udziału w mobilności następujące osoby:

  1. Panią dyrektor Justynę Żarczyńską
  2. Panią Honoratę Cierpisz
  3. Panią Kamilę Solińską
  4. Panią Małgorzatę Cichocką -Dębek
  5. Panią Renatę Moczulską
  6. Pana Bartłomieja Pudłowskiego

Lista rezerwowa:

  1. Pani Katarzyna Chołodecka

 

Wyjazd na Maltę

Podczas ferii zimowych wyłonieni w drodze rekrutacji nauczyciele uczestniczyli  w 14 – dniowym kursie językowym na Malcie.  Wyjazd był w całości finansowany z programu Erasmus Plus, którego szkoła jest beneficjentem.

Program Erasmus + wspiera szereg kluczowych europejskich priorytetów takich jak: włączenie społeczne, różnorodność, edukacja cyfrowa, kompetencje językowe. Stwarza możliwość do rozwoju  na wielu płaszczyznach zarówno w sferze osobistej jak i  zawodowej, przyczynia się do  zmiany postaw i przekonań.

W trakcie pobytu na Malcie przede wszystkim uczyliśmy się języka angielskiego. Było to trudne, ale bezcenne doświadczenie. Zajęcia prowadzone były wyłącznie przez anglojęzycznych lektorów, co przekładało się bezpośrednio na jakość zdobywanych przez nas  umiejętności. Wspaniałe było to, iż mieliśmy przyjemność poznać  ludzi z różnych kontynentów: Ameryki  Południowej, Azji, Afryki i oczywiście Europy . Dzięki temu ćwiczyliśmy nabyte kompetencje językowe w praktyce wymieniając się różnymi doświadczeniami: osobistymi, wiedzą o ciekawostkach z ich krajów, kulturze itp. Nieocenione są też doświadczenia obserwacji pracy nauczycieli, którzy prowadzili z nami zajęcia np. sposoby wykorzystania przez nich narzędzi cyfrowych, planowanie zajęć, formy pracy i metody aktywizujące.                                                      Niewątpliwie było to dla nas twórcze i inspirujące.

Nasze umiejętności zostały potwierdzone stosownym certyfikatem językowym.

W wolnym od nauki czasie poznawaliśmy wyspę i jej walory kulturowe, przyrodnicze, architektoniczne i kulinarne. W ramach wsparcia organizacyjnego i indywidualnego uczestniczyliśmy w szkoleniu wyjazdowym na wyspę Gozo oraz do różnych miast Malty np. Valletty, Birgu, Slimy, Mdiny.

Wróciliśmy bogatsi o wiedzę i doświadczenie, czym z radością podzieliliśmy się z naszymi kolegami i koleżankami w trakcie Rady Pedagogicznej.

Wymiernym i mierzalnym efektem naszej mobilności jest kurs językowy dla nauczycieli, który po powrocie z Malty zorganizowała w szkole Pani dyrektor, a który prowadzi nasz kolega Łukasz Kontowski.

Kontakt

Technikum Leśne w Miliczu

Adres:
ul. Kasztelańska 1
56-300 Milicz

tel./fax.
71-3840718

e-mail:
sekretariat@tlmilicz.pl

Sekretariat czynny:
od poniedziałku do piątku
w godzinach 7:30 – 15:30